Torsdag

För en gång skull är jag trött!
Ludwig somnade 24 i går,
trodde han skulle vakna 4 nästa gång
men så blev de inte!
Han vaknade och skulle äta kl. 2, 3.40, 6
och sen nästan varje timme!
Till slut vaknade han 10.
Vi var vaken till 12?
Och som vanligt sov vi sen till kl. 14!
Brukar ju somna med han senare på dagen,
men inte i dag.
Så trött!
Jag skulle vilja att han skulle somna lite tidigare
på kvällen, än kl. 23 - 24!
Försökte söva han kl. 21,
men han ville inte sova!
Han var så gnällig så efter en timme så tände jag lampan och då blev han nöjd!
Han är då verkligen som han var i magen!
Då levde han om mest på kvällen/natten!
Så skönt med helg i morgon!
fast Fredrik har match lördag/söndag! ;/
Ja,jag ska då ha mina sovdagar ;D
nu fixa lite innan de blir sooova!
Håller tummarna att Ludwig sover bättre i natt!



Mio :)


Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jag trodde att det blivit bättre, men nu när jag tog honom till skötbordet så var han lika snorig som igår =/ plus att han småhostar =/



Det går hur fort som helst! Och det är ju inge kul för han när han är borta =/ tänk om han är borta och så börjar Knut krypa och sen när han kommer hem så kryper han överallt i huset! Det är ju inge roligt, en stillasittandes bäbis när han var hemma, men en snabb bäbis när han kommer hem =/ näe han missar så himla mkt när han är borta...



Han blir hemma längre under jul och nyår, eller han brukar iaf vara hemma hela jul och nyårsveckan, kanske 2 eller 3 veckor! Så det är skönt iaf :)



Jag brukar sova med Knut minst en gång om dagen! Knut blir alltid trött och vill sova en timme efter han stigit upp och du brukar vi alltid ta en morgontupplur på 1-2 timmar = hur skönt som helst :D men nu när han är snorig så sover han bara 30 minuter och sen börjar han grina =/ så jag kan inte slappna av och hinner inte somna =/



Vilken tid för Ludwig sova sista gången på kvällen innan han ska gå och sova för natten? Knut får sova absolut sista gången kring 17-17.30, helst tidigare. Och då är han skittrött kring 19 och då äre bara att lägga honom för natten :) låter inge kul att han är vaken så sent fortfarande =/ när Knut var liten (som att han är så stor nu då ;P) så fick han alltid vara vaken med oss till kl 02 då vi gick och la oss och då slapp jag vakna en xtra gång för att amma honom. Men ju äldre han blivit ju tidigare har han fått gå och lägga sig och nu har vi en tid att mellan 19-19.30 ska han helst ligga i sängen. Just nu så funkar det utan problem, men man vet aldrig han kanske börjar tjorva snart med det! Då blir jag väldigt lessen! Jag blir som ledig när han går och lägger sig, det är jätteskönt :D

2010-10-22 @ 07:15:52
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0