Lördag

Jag blir galen!
När ska dom här svettningarna gå över!
Jag antar att de är hormoner?
På natten är de värst!
Kudden är alltid blöt när jag vaknar varje gång,
så jag måste vända på den hela tiden!
Trodde de hade gått över förut,
men dom är tillbaka ;/
En härlig natt har de varit i natt oxå...
INTE!
2 timmar har han sovit sen ätit,
och så har de fortsatt till kl. 6-7.
Efter de blev de en timme mellan han skulle äta.
Fick sova lite själv oxå,
1,30 timme.
Skulle ha sovit längre,
men men :p
Har haft en snabb sjukdom här hemma oxå.
Fredrik fick migrän ;/
Men nu är de över och han är till och me vaken :P
Han som brukar somna före Ludwig ;D
Kan säga att Ludwig sover redan oxå!
Testade lite ny sov teknik,
och de gick väl ganska bra :)
Jag ser nästan varje dag nya framsteg med Ludwig!
Han har börja ta saker "medvetet",
rör sig mycket mer :p
På torsdag ska vi till bvc och få sprutor.
Aj aj! ;/
Blir nog att ge han panodil innan :)

och nu ska jag visst svara på lite frågor! :p
Älskar sånt! ;D
Blivit utmanad av Knuts mamma Lisa :)
http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?

Jag vänder mig bort från solskenet medan en ensam tår rinner ner längs kinden.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

En vägg.


3. Vad var det senaste du såg på tv?

Nån film, Wedding daze ?


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

23.10 ? klockan var 23.16 :P


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Tv,akvariumet och Fredrik som binder flugor :P


6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Var ner till kalix och köpte garn till mamma :p

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Facebook


8. Vad har du på dig?

Min nya mjukisbyxor och en topp


9. Drömde du något inatt? I så fall – vad?

Nåt drömde jag,men vad de var kommer jag inte ihåg :/


10. När skrattade du senast?

I dag,med Ludwig :)


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Tapeter,en klocka,hyllor,tavlor


12. Har du sett något konstigt på sistone?

Inte vad jag vet ?


13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Skit kul :D Älskar att svara på frågor

14. Vilken var den senaste film du såg?

Kommer inte ihåg


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Oj,eh...bygga ett hus nära vattnet,resa i massor,en bil
Skämma bort nära & kära :)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Svårt att veta va folk vet om mig :p
Men....jag är otrolig rädd för att de ska hända nåt mina nära och kära :S


17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Bort med ALLT ont

18. Tycker du om att dansa?

Oh yes! Men inte nyktert,i så fall om de är med Ludwig eller Fredrik
och ingen ser ;p

19. George Bush?

Han är en man ja :p


20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Ludwig då :p Ebba kanske?
Ville jag heta när jag var liten så :)


22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Kanske nån månad i så fall, typ på vintern :p
Men julen i sverige!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

?


24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Sofia & Helen
De räcker :P

Oj,tog ett tag att svara!

/ Nina








Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jag trodde att hans näsa blivit bättre, för igår var hans nästan inte snorig! MEN nu idag är det tillbaka och han är nästan helt täpp... suck... =/



Haha förstår att du hade lite svårt att vara knäppt tyst :) ibland när Knut grinar och vill ha tutten, vill jag bara skratta åt honom när jag kommer in för att han lagt sig i så gullig ställning eller har kudden framför huvudet :D men jag brukar kunna hålla mig och skrattar när jag kommit ut ur rummet :)



La du Ludwig vaken eller när han somnat? Jag vet i början så la vi alltid Knut när han somnat och det resulterade i att han antingen vaknade när vi la ner honom i sängen eller att han vaknade efter 10 minuter och inte visste vars han var! Så då började vi lägga honom vaken, och det är ju så man egentligen ska göra.



Men det är bara att fortsätta kämpa! Det kommer att vara jobbigt några dagar, men sen blire bättre :) i början så ginade Knut och ville ha tutten en gång varje minut, så man sprang hela tiden in och ut ur sovrummet! Men det blev bättre och nu grinar han nästan aldrig efter tutten :)



Knut brukade vakna mellan kl 01-02 för att äta första gången och sen andra gången brukade vara mellen kl 04-05. Men nu äter han inte längre på natten! Och skönt är det :D



När Ludwig kommer upp och äter på natten, hur länge äter han då? För Knut senaste månadaden iaf, åt bara 3-5 minuter och sen somnade han vid bröstet = han var ju inte hungrig! Så jag började ju nu med när han vaknar så vänder jag honom på sidan på natten och puttar in tutten och det funkar. Tänkte att det kan vara ngt att tänka på ifall han kanske är mätt och bara har vanan inne att komma upp och äta, som Knut gjorde! Så jäkla skönt det är att slippa behöva lyfta upp honom varje natt! :D



Och på dagen så somnar inte Knut av sig själv! Det är bara på kvällen... han somnar i barnvagnen eller om man gungar honom. Fast han har börjat bli väldigt duktig på att somna i soffan när han ligger på sidan, men då ligger han mot mig och jag buffar honom på rumpan! Men det är skönare det än att stå och gunga honom! Men somna själv klarar han inte av på dagen =/ har försökt med allt för att få honom att sova på dagen, men han bara grinar och grinar och tar inte nappen då =/ om han åtminstione skulle ta nappen en kort stund så att man sen fick gå och putta in den, men nix pix... =/ så dagarna har vi kvar att jobba på hans sömnrutiner! Hur är Ludwigs sömn på dan?

2010-10-24 @ 10:29:06
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0